Net jei tepsi, ilgai nevažiuosi
Ši tiesa dažnai pateisina savo išmintį, kai automobilis staiga ima „springti“, tepalo daviklis pradeda skleisti nemalonius signalus, o žiemą “ dyzelinio kuro padavimo sistema užšąla. Žmogaus ausims ir akims dažnai nepastebimi negatyvūs procesai variklio viduje tampa apmaudžiai liūdno „paskutinio garo“ priežastimi. Turbūt ne vienas vairuotojas daug ką atiduotų, kad išvengtų problemų, tykančių ne tik kelyje, bet ir automobilio viduje.
Vienbalsiai ekspertų patarimai keičiant tepalą visuomet pasikeisti filtrus skamba lyg chirurgo malda prieš imant skalpelį į rankas. Tačiau lietuviški įpročiai kelis kartus nekeisti oro ar net tepalo filtrų bei „taupyti“ renkantis abejotinos kokybės „cheap“ tipo gaminius kelia siaubą automobilių chirurgams ir jų sveikata besirūpinantiems specialistams. „Šiaurės pr. servisas“ direktorius Mindaugas Norkus pastebi, jog autoserviso meistrus ištinka šokas, kai išardę automobilių filtrus jie randa ne specialiai filtravimui pagamintą medžiagą, o buitinę vatą. Tačiau dar didesnė problema, anot specialisto, – nesandarūs, tepalą praleidžiantys filtrų korpusai: „Daug klientų kreipiasi skųsdamiesi tepalo išbėgimu iš variklio. Pradėdami ieškoti priežasčių, pirmiausia patikriname tepalo filtrą. Paprastai pro nekokybiškai užvalcuotas filtro korpuso sieneles sunkiasi tepalas. Suprantama, su tokiu filtru ilgai važiuoti neįmanoma.“
Tepalo filtras “ variklio ilgaamžiškumo saugiklis
Svarbiausia tepalo filtrų funkcija “ šalinti iš tepalo įvairias priemaišas “ dilimo bei skilimo produktus, purvą, mikrodaleles, kurias tepalas absorbuoja variklio veikimo metu. Tepalo filtras būtinas tam, kad apsaugotų alyvą ir kuo ilgiau išlaikytų variklio eksploatacijai reikalingas sąlygas bei tepalo kokybę. Kuo filtras efektyviau veikia, tuo tepalas bus švaresnis, vadinasi, mechaniškai besitrinančios variklio dalys mažiau dils ir variklis bus geriau apsaugotas nuo nusidėvėjimo.
UAB „Dagas“ produkto vadovas Raimundas Kazavičius teigia, kad aukštos technologijos KNECHT filtrai turi atbulinius vožtuvus, kurie neleidžia tepalui ištekėti į karterį išjungus variklį. Taip automobilis apsaugomas nuo sausų apsukų, kai variklis įjungiamas. „Ši KNECHT tepalo filtrų funkcija yra veiksminga per visą eksploatacijos laikotarpį. Pasikeitus tepalo savybėms ir slėgiui, paprastai filtrų vožtuvai tampa neveiksnūs ir tepalas išbėga. KNECHT kompanija šią problemą sėkmingai išsprendė pasitelkusi unikalią technologiją “ perpilančio vožtuvo bei atbulinės eigos uždarančio vožtuvo sistemą,“, – akcentuoja R. Kazavičius.
„Šiaurės pr. serviso“ direktorius M. Norkus pabrėžia, kad nebuvo nei vieno atvejo, kai KNECHT filtras praleistų tepalą. „Išskirtinė šių filtrų savybė “ didelis tikslumas bei aukšta technologinė branda. Jau dešimt metų dirbame su KNECHT produktais, todėl mes jais pasitikime ir rekomenduojame savo klientams. Gal todėl daugiau kaip 70 proc. mūsų autoservise keičiamų filtrų yra su KNECHT prekybos ženklu.“
Atkakliai klausinėjamas M. Norkus išdavė lojalumo KNECHT kompanijai paslaptį: KNECHT gaminami filtrai yra geriau pritaikyti skirtingiems automobilių modeliams. Kai kiti gamintojai standartines filtrų konstrukcijas perdėjo į skirtingo dydžio ir formos korpusus, KNECHT kompanija kiekvienam automobilio modeliui kūrė specialiai adaptuotas filtrų grupes. Todėl pasitelkus specialius katalogus nesunkiai randami net ir patiems rečiausiems automobilių modeliams skirti filtrai. „Anksčiau klientams dažnai montuodavome tą patį filtrą visai skirtingiems automobilių modeliams. Specialiai nepritaikyti filtrai greitai užsikišdavo, todėl supratome, kur problema. Įdomiausia, kad gamintojai savo kataloguose pateikdavo klaidingą informaciją, esą toks pat filtras tinkąs kelioms automobilių markėms“, – sako M. Norkus.
Filtruojantis elementas “ filtro patikimumo ženklas
Giedrės Kundrotienės, UAB „Dagas“ rinkodaros vadovės, teigimu KNECHT kompanija dėjo daug pastangų ištobulinti filtruojančių elementų gamybos technologijas. Milžiniškos investicijos į mokslinius tyrimus leido sukurti filtruojančių elementų grupes iš specialaus „Micro Star“ pluošto. Dėl specialaus impregnavimo „Micro Star“ celiuliozės pluoštas yra atsparus aukštai temperatūrai ir drėgmei. Šiuos pasiekimus įvertino didieji Vokietijos automobilių gamybos koncernai – „BMW“ bei „Mercedes“, montuojantys KNECHT filtrus į nuo konvejerio nuriedančius automobilius.
Tyrimų duomenimis, KNECHT filtruojantys elementai garantuoja net iki 99,9 proc. teršalų sulaikymą. Polimerinės filtravimo sistemos užtikrina stabilumą ir homogeniškumą. Be to, KNECHT filtrai atitinka griežtus ES aplinkosaugos reikalavimus, todėl lengvai pakeičiami ir utilizuojami.
Ir variklis gali „peršalti“
„Čiaudančio“ variklio sindromas kartais būdingas be išimties visiems automobiliams. Tai ženklas, kad „trūksta“ oro arba į variklį patenka nevalytas oras. Patyrusių vairuotojų teigimu, nuo oro filtro kokybės priklauso automobilio ekonomiškumas. Jeigu filtras greitai užsikemša, tuomet kuro suvartojimas bus didesnis.
„Kita oro filtrų problema “ sužemėjimas. Dėl aukštos temperatūros poliuretaninės filtrų dalys deformuojasi ir filtras tampa nesandarus. Mūsų praktikoje dar nebuvo atvejo, jog KNECHT filtras deformuotųsi. Dėl aukštos kokybės šių filtrų tarnavimo laikas pailgėja, nors vairuotojai klysta, manydami, kad keičiant tepalus, nebūtina pasikeisti oro filtro“, – sako UAB „Torinas“ direktorius Vilmantas Lesionis.
Kuro filtrų svarba
UAB „Dagas“ produkto vadovas R. Kazavičius teigia, jog dyzeliniams varikliams kuro filtrai ypatingai svarbūs, nes į aukšto slėgio siurblį negali papulti oro bei kuro teršalų. „Kadangi kuro bakuose renkasi tiek kondensatas, tiek įvairios šiukšlės, todėl būtina apsaugoti kuro siurblį ir purkštukus. Moderniems varikliams, turintiems įpurškimo sistemas, reikalingas itin švarus, be pulsacijų kuras“, – pažymi R. Kazavičius.
Dėl vandens atskyrimo ir dyzelinio kuro pašildymo funkcijų labai svarbu pasirinkti tik kokybiškus ir patikimus filtrus, kurie žiemą neužšaltų. KNECHT polimerinės filtravimo sistemos yra optimalios tiek kaina, tiek kokybe, tiek patikimumu.
Populiarumo priežastis “ ilga istorija
KNECHT filtrų istorija prasidėjo daugiau kaip prieš šimtą metų. 1899 m. vokiečių inžinierius Adolfas Knechtas įkūrė nedidelį fabrikėlį, kuris gamino filtruojančius elementus pramonės reikmėms. Jau XX a. pradžioje KNECHT kompanija pirmavo filtruojančių medžiagų gamybos srityje. Suprasdamas, jog automobilių pramonė bus potencialus filtrų vartotojas, Adolfas Knechtas pradeda gaminti filtrus automobiliams.
1955 m. KNECHT kompanija pirmoji Europoje panaudojo popierių kaip filtruojančią medžiagą. 1977 m. KNECHT filtrų gamybos kompanija tapo MAHLE koncerno dalis. Šiandien KNECHT filtrai yra patys populiariausi Europoje, įvertinti automobilių gamintojų už kokybę įvairiais apdovanojimais bei sertifikatais.
Starterių ir generatorių centrasStarterių ir generatorių centras
Prekyba automobilių dalimisPrekyba automobilių dalimis
Automobilių remontasAutomobilių remontas